Skip to main content

Kasih Ibu...


Assalamualaikum,

Membaca coretan Cik Melur pagi ini bertajuk Ibu, bergenang air mataku, rasa sebak... It's about a mother who died protecting her baby in China earthquake. Only a mother could do such sacrifice out of love.

Kata arwah Mak, selagi namanya seorang ibu pasti akan selalu berharap anak-anaknya dalam the best condition. Doa tu tak pernah putus. Walaupun mulut kata marah, tapi hati tak pernah tak ampunkan anak-anak. Sebab seorang ibu tu tahu keampunannya adalah penting untuk kesejahteraaan mereka. Kata Mak lagi, takde ibu yang nak anak-anaknya susah. Kata Mak lagi, walaupun aku mungkin terasa ada beza kasih antara anak-anak yang lain, tapi kasih ibu tu sama je untuk semua anak-anak. Menurut Mak, dia faham cara anak-anak sayang dia berbeza-beza.

I'm not an angel. I have my moments. Though, I always feel that my life are well protected and well executed. Everything happen for perfect reason, despite I see it good or bad. Kerana Allah itu Ada, Maha Pengasih, Maha Penyayang, Maha Pemurah. Juga, atas redha dan doa Mak. Masa belajar silat si Kelantan, jurulatih selalu berpesan setiap kali minggu peperiksaan: Minta maaf dari ibubapa, minta restu, minta Mak redha dengan apa yg kita belajar dan minta redha untuk impian yang kita kejar.

I met wonderful people, nice people. People that guided me to be better person. 3 tahun di Sarawak, semuanya baik-baik dan selamat. Di tengah-tengah bumi Sarawak aku menemui jalan cinta kepada Allah. Aku dipertemukan dengan kakak-kakak yang solehah, jemaah yang berbuat kebaikan dan kebajikan. Aku yakin ini salah satu doa Mak yang dimakbulkan. She was anxious thinking I am alone there. And Allah sent His guidance.

"Dan ketika tertutup sudah mata ibumu, maka hilanglah satu lagi keberkatan di sisi Allah... Doa seorang ibu..."
Masa membaca potongan ayat di atas dari sebuah drama, rasa sayu hati ni. Hilang sudah satu insan yang mendoakan kesejahteraan aku, bererti hilang juga satu sumber kebahagiaan. But it did not tainted me. Allah is with me. Lagipun Dia Maha Pengasih dan Maha Penyayang. He Is The Most Compassionate One. Dan kepada Allah aku berserah dan berlindung...

Teringat kata-kata seseorang berkenaan situasi yang hampir sama --- dari mana rahmat kehidupan seorang anak yatim. Kata beliau: Allah itu Maha Adil. Kita je rasa kekurangan tu. Sebenarnya tiada ibubapa pun adalah satu rahmat. Jadi kita tiada dosa derhaka terhadap mereka. Dosa anak derhaka... Bila aku teringat, aku beritahu diri aku, syukur, Allah dah hentikan aku dari buat dosa kepada Mak.

Berbaktilah dan sayangilah ibubapa semasa mereka masih ada di samping kita. Minta ampun dan minta keredhaan mereka. Kamu teguh, utuh dan setabah mana pun, sampai harinya ibubapa kamu pulang menemui Maha Pencipta, rasakanlah kehilangan yang tak dapat kamu bayangkan. Kamu laluilah lorong-lorong sunyi dan gelap dalam hidup kamu.

Wassalam.

Comments

CikMelur said…
:)

terima kasih atas pesanan berguna ini akak. akan semat di hati sampai mati..

Popular posts from this blog

Goodbye Ben Jern

Oh my... another good bye. Why laaaaaaaaaa~!

Today, we bid farewell and we wish a great future to our one and only Loh Ben Jern of #BenHafiz FlyFM. Our heroes of insanity.
It's the final 30 minutes of flying with Ben's craziness... So sad! Huhuhuhuhu. Ben Jern has been on air since 10 PM last night - slumber party katanya - and I only sleep 3 hours plus, listening to him sambil kemas barang.
I know, some of you might think: "What is wrong with this girl, crying over a DJ...". Clearly, you don't know Ben, you never listen to these #FunnyBigBoys #BenHafiz and you never listen to Mrs. Boopathy and Pak Jamil or their Krappi Call. They are the only person on earth who can make Malaysians do *obviously* crazy stuff over a phone call. Hahahaha. Ben is the most adorable talking goat. LOL!


*** They are airing the Grandmother of All Krappi Call again - where Ben finally got krappi-ed *** I was laughing madly in the car earlier this morning... And then I cried. Oh it was su…

Celebrate the Love: Bones and Booth

I have exam at 2 pm today and I've been burning the midnight oil. But I really really really want to share this: Bones and Booth's wedding vow. Well sort of wedding conversation, actually.
I love them and I am happy that the characters finally get their happy ending.

To Bones, the coolest geek I ever known, and to Booth, congratulations!


Booth: "You know, I worked really, really hard on my vows, but you know, now that we're here—look, hey, do you remember the last time that we were here, standing right around this spot? It was right in the beginning, before we really knew each other. I was trying to get away from you, because you were irritating me, and you chased me down and you caught up to me. I said to you, 'Listen, I just have to get all my ducks in a row,' right, and then you said to me, [Brennan: "I can be a duck."]. Yeah. We had been chasing each other for a long time, been chasing each other through wars and serial killers and ghosts and sn…

Getting Out of the Slump

Sometimes I feel like crying will solve everything. When I feel like that, I know I am in the slump - "The New Moon" slump. I called it that because I am in a similar state as Bella Swan in The New Moon after Edward Cullen left her.
"It's like a huge hole has been punched through my chest."
"Normal memories were still dangerous. If I let myself slip up, I’d end up with my arms clutching my chest to hold it together, gasping for air..."
These.
It's hard to get out from this state, but I have bounce back before. It took a lot of patience, a lot of determination, a generous amount of support, and most importantly: a strong will.
The strongest will is fueled by living up to the purpose of our creation - to submit and worship Allah.
Crying does solve everything; when you used up all your energy and cry in your solat and doa.
It is always the darkest before the new moon. And stars are the brightest during this time.

I'll find my way - I assure myse…