Klik Klik Pelita Syawal 1431H/2010

Assalamualaikum,

Antara misi utama Klik Klik Syawal kali ini ialah pelita!
Agak kecewa bila tiada pelita di pasang oleh jiran sebelah (yang menjadi satu-satunya harapan untuk pasang pelita) semasa aku pulang 2 minggu yang lalu. Tapi pada malam 1 Syawal, kelihatanlah pelita meliuk-lintuk menari bersama angin (^_^) Tidak lah banyak, cukup untuk aku yang amatur berlatih function yang berkenaan...

Agak susah pada mulanya untuk mendapat hasil yang terbaik. Kebanyakan gambar yang aku capture nampak tipikal dan tak ada soul. High ISO, low ISO, shutter speed this and that, metering (walaupun aku masih blur pasal ni), night mode, flash on, flash off. You name it. Lastly, I decided to switch to Monochrome. I have no expectation at all, I just thought maybe I could find something for my Monochrome Unlimited collection.

Alhamdulillah, it turn out great!
Jadi, berikut adalah hasil yang terbaik dan yang paling aku suka. Inilah yang Encik Ikmal selalu katakan lucky shot... I did nothing special. Ia adalah pelita dan angin. Everything is beautiful in its natural way. A shot like this couldn't be created, it happen.

Wassalam.

Comments

Popular posts from this blog

Ugly Jealousy

Knock, knock, knock!

Klik! Klik! Children