Gaza


“Orang -orang yang beriman berperang di jalan Allah dan Orang yang kafir berperang di jalan thaghut, sebab itu perangilah kuncu-kuncu syaitan itu kerana sesungguhnya tipu daya syaitan itu adalah lemah.”
[An-Nisa' 4;76]


Assalamualaikum,

Amat kecewa terhadap serangan Israel ke atas kapal Mavi Marmara yang membawa aktivis bantuan ke Gaza. There are no words to express this cruelty and barbaric incident. Rasanya ada satu perjanjian yang telah dipersetujui yang melindungi kumpulan misi bantuan, pasukan perubatan, wartawan, wanita serta kanak-kanak. Isn't it??

There was not known reason for attacking that ship, though I know they will come out with an amazing justification we all have heard. It will be the same old facts -- the hospitals and schools were just covers for military facilities, even a passenger bus could suddenly carrying missile. Can I curse over those facts? Ugh!

Sampai bila kita nak biarkan dan tengok saja. Kuasa-kuasa besar dunia diharapkan dapat melihat ini sebagai man slaughter, first degree murder. This is no longer cross-religion issue, it is humanitarian issue. People died and they were not holding any weapon. The only things attached to them were hands to help and a kind heart that care for others.

It's an emotional week. The world cries and mourns for this event. Dibaca di dada akhbar, White House serta Moscow mengecam tindakan tersebut. Diharapkan kecaman bukan sekadar kenyataan media untuk menambahkan rencah dalam darah yang mengalir.

Dan kepada saudara se-Islam sekelian, kembalilah kepada Al-Quran dan agama Allah. Hanya hati yang bersatu di dalam agamaNya dapat menyelamatkan kita. Jangan lupa diri, wahai hamba yang melata di atas bumi Allah. Kalau masih tak sedar diri juga, ingatlah kemurkaan Allah itu amat besar. Walau sepoyo dan senipis mana pun Islam kamu, jangan biar hati sekadar melihat agama dan saudara kamu dihinjak.

Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim.
Yang Maha Memiliki Keagungan & Kemuliaan, Yang Maha Mengasihani...
Rahmati dan lindungi hamba-hambaMu yang berbakti ke jalanMu. Berilah mereka kemudahan dan kekuatan... Peliharalah iman mereka, Ya Allah.
Ya Allah yang Maha Memiliki Kebesaran,
Hantarkan tenteraMu untuk membantu mereka.

Wassalam.

Comments

Popular posts from this blog

Ugly Jealousy

Knock, knock, knock!

Klik! Klik! Children