A Depressing Evening

Assalamualaikum,

It's a depressing evening... Hari pertama selesema memang sungguh merimaskan. The in-house clinic's doctor annoyed to my spine and I thought I developed a silent grudge towards the nurse who insisted me to see the doctor.

A depressing day accompanied by a depressing song. It would be more dramatic if I can have a cup of warm tea here in this wintry office. That sounds so tempting... But on top of everything, I just want to lay down and doze off.

Lagu "Penakut" by Yuna ni adalah OST untuk telemovie "Isteriku Zulaikha" di TV9 malam tadi. Kisahnya: cinta tiga segi... Not my favorite, it makes me cry. I just hate the "I'm-betraying-my-good-spouse" theme. Hate it, so much! I can't understand how a person could betray other person when that person is so nice. I know why – SELFISH – pure selfish. But the telemovie was sweet. Ringkas dan padat. Dialog pun mudah faham dan mendalam.

Headache.
Till next time...
Wassalam.

Penakut
by Yuna

Tak semua kau rancang akan berlaku
Mungkin nasib tak menyebelahi aku
Entah mengapa engkau yang aku cinta
Mungkin lebih baik kau ku lepas saja

Oh ini tidak adil tidak adil baginya
ini tidak adil tidak adil bagiku
ini tidak adil untuk kau bertanya jika aku mencintaimu juga
tidak adil tidak adil baginya

kau tak penah cuba memahami aku
cinta kau ucap tak penah engkau tunjuk
dan bila tiba saat ku kehilangan
beban yang tak penah kau cuba ringankan

Oh ini tidak adil tidak adil baginya
ini tidak adil tidak adil bagiku
ini tidak adil untuk kau bertanya jika aku mencintaimu juga
kau bukan milikku

Dan aku memang penakut
Mengakui cinta kepadamu
Seribu kali ku cuba ucapkan
Bila bersamamu
Kau bukan milikku
Dan engkau pun tahu
Kau bukan milikku

Comments

Popular posts from this blog

Ugly Jealousy

Knock, knock, knock!

Inception: Movie Review